23 stycznia 2014

O męskich wypowiedziach

Wydaje się, że żeby dobrze rządzić krajem którego stolica jest światową stolica miłości (i mody),
z językiem który jest najpiękniejszym językiem miłości, trzeba być przynajmniej zakochanym.
Niestety coraz trudniej o prawdziwa miłość i kochanka w tym emocjonalnym znaczeniu, za to coraz łatwiej o seks a więc i o kobieciarza.
Stało się. Obecny Prezydent Francji zapragnął kobiety idealnej, takiej która byłaby matką jego dzieci, godnie reprezentowała go w kontaktach na szczycie i była czuła kochanką.
Francois Hollande zadbał też o to aby te trzy różne kobiety nie spotkały się razem w jednym miejscu.
Niestety sypnęło się i afera obyczajowa jest świetną pożywką dla prasy. Zdjęcia na których ten frankijski gallus mknie skuterem na spotkanie z kochanką obiegły wszystkie tabloidy.
I wszyscy wokół komentują. Mnie jak widać też to nie ominęło, ale ja chciałbym o czym innym.
Wciąga się też do wypowiedzi tych wszystkich którzy lubią komentować. Są zaś tacy na których można liczyć.
Spokojny i zrównoważony zwykle poseł Tadeusz Iwiński z SLD komentował w rozmowie z reporterem Superstacji uczuciowe perypetie prezydenta Francji w następujący sposób.
- Zdaje się, że prezydent Francois Hollande zamienił pierwszą damę na nowszy model, używając słów słynnej polskiej piosenki.
No proszę, taki komentarz może już żyć własnym życiem. Zapytana o tę opinię partyjna koleżanka Tadeusza Iwińskiego, europosłanka Joanna Senyszyn, uznała wypowiedź za niestosowną.
- To jest bardzo niefortunne określenie, seksistowskie, obrażające kobiety. Co to znaczy nowszy model? Związki mają to do siebie, że jedne są trwałe, a inne są nietrwałe. Lepiej nie wypowiadać się na temat cudzych związków, tylko dbać o własny - stwierdziła w rozmowie z Super
Zaraz, zaraz boi czegoś tu nie rozumiem.
Pamiętam tę piosenkę Kasi Klich i nie jest ona w wymowie antykobieca. Jest raczej skierowana przeciwko mężczyznom i w tym zakresie jeżeli ktoś chce jest rzeczywiście seksistowska.
W którym miejscu wspomniana piosenka obraża kobiety?.
Że tak instrumentalnie traktuje mężczyzn?
Ba, niektórzy faceci to nawet lubią
Określenie „wymiana na nowszy model” stało w naszym języku bardzo uniwersalne i do tego całkowicie unisex. Równość płci uważam za rzecz naturalną a więc nie potrzebuję co rusz zabierać głosu w tej sprawie. Śmieszy a czasami denerwuje już to szukanie dziury w całym i diabła w wypowiedziach. Myślę że „sprawa „ na tym tylko traci.
Poza tym kiedy oglądam bohaterki „Rozmów w toku” czy „Ekipę z Warszawy” (tego akurat nie oglądałem bowiem wystarczą mi opisy) uważam, że nikt bardziej nie potrafi okazać kobietom braku szacunku jak one same.
A jak moja wypowiedź jest seksistowska i obrażająca kobiety?
Z jednym zgadzam się z panią posłanką, powinniśmy z troska zająć się własnymi związkami a nie komentować cudze.
Poniżej fragment tekstu dla ceków dowodowych i wywołania zwykłego zdystansowanego od emocji uśmiechu :
Nie mam do Ciebie cierpliwości
To pewne że już nie będę mieć
Minął termin twojej przydatności
Gwarancja nie obejmuje Cię
Nie pozostawiasz mi wyboru
Na lepszy model zmienię Cię
Nie potrzebuję w domu złomu
Dłużej nie
Nie mam do Ciebie zaufania
To pewne że już nie będę mieć
Dosyć mam tego naprawiania
Gdy co chwilę się psuje inna część
Jesteś zupełnie do niczego
A na dodatek powiem że
Pożytku z Ciebie tu żadnego
Nie ma nie
Znów się zepsułeś
I wiem co zrobię
Zamienię Ciebie
Na lepszy model / x2
 

21 komentarzy:

  1. Vulpian de Noulancourt23 stycznia, 2014 09:40

    Znajoma Francuzica przekonuje nas (tj. małżonkę i mnie), że jej kraj z roku na rok staje się coraz bardziej afrykański, co ją szokuje, bo tam tubylcy oczekiwali, że to Afryka podciągnie się do Francji, a nie na odwrót - Francja obniży loty do poziomu zachodnioafrykańskiego. Pewnie jest w jej gadaniu południowa przesada, ale przecież w tych słowach, jeśli tylko tkwi w nich ziarno prawdy, jest rozwiązanie całego tamtejszego galimatiasu prezydenckiego. Wystarczy żeby prezydent przeszedł na mahometanizm i sprawa będzie rozwiązana. Będzie mógł mieć oficjalnie cztery kobiety. W dodatku poprawność polityczna poczyniła już na zachodzie takie spustoszenia, że nikt nie ośmieliłby się krytykować takiej decyzji.
    Jedynym pytaniem jest to, czy trzy żony zgodziłyby się na taką sytuację.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poprawności zyskują zawsze ci co nie mają oporów. Jak to jest że o życiu klatki w bloku decyduje zwykle ten co sika na schody?
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. z rozmowami w toku jest tak - za 300 zł ciężkie kretynki robią z siebie jeszcze cięższe kretynki mówiąc, to, co im kazał reżyser, natomiast 6 osób z widowni dostaje jedno lub dwa krótkie zdania a Drzyzga ma w rozpisce dokładnie zaznaczone, na którym miejscu siedzi wypowiadająca się osoba i jak jest ubrana. Gadający widz dostaje 60 zł za nagranie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałem dementi prowadzącej. Ponoć wszystkie reakcje i wypowiedzi są bez scenariusza i na żywioł,A mnie się aż wierzyć nie chce.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Należy sprawdzić osobiście jako widz 60 zł piechotą nie lata a wiedzieć się będzie jak jest. :) Nie wiem czy kretynki robią z siebie większe kretynki niż są rzeczywiście, bo programu tego nigdy nie oglądałam, ale czasem słyszę komentarze i opowieści znajomych o tym. Podobno fajne jest. :) Popularne na pewno, ale że kretynek nie lubię oglądać więc dalej nie będę i programu oglądać może też kretynką jestem? :).
      Zwykłe słowa posła taką furorę zrobiły i tylu oburzonych jest? Dochodzę do wniosku że Polska to kraj ludzi oburzonych, wiecznie na kogoś. Smutny kraj smutnych ludzi, krytyków krytykujących, mających za złe wszystko prawie. Pewnie w innych krajach też tak jest, ale tylko wyobraźmy sobie takie ekscesy prezydenta u nas :)) . A swoją drogą ten francuz to kolejny który myśli że nikt nie zauważy iż nie radzi sobie sam z sobą, ale rządzić krajem chce i daje sobie do tego prawo, w czym go naród podobnych jemu, gorąco wspiera.
      Francja kraj który ... kocham.
      Pozdrawiam ciepło z :)

      Usuń
    3. Jak widzę te "ciężkie kretynki" oraz wcale nie lżejszych kretynów to jakoś niezmiennie mnie dziwi, że ludzie mogą być tak durni...

      Usuń
  3. Klik dobry:)
    Diabel musi być! ;)
    Bez szatana nie da się żyć! ;)
    Co zrobić, jak w tego od kotła z piekielną smołą już nikt nie wierzy? Trzeba szukać diabła i dziury w całym...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dana dana nie ma szatana, a świat realny jest poznawalny - jak śpiewali Skaldowie
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kliknęłam na Kasię Klich i uśmiechnęłam się. Na pewno to nie zaszkodzi Sprawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że w jakiś sposób przyczyniłem się do Twego uśmiechu
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Niech te wszystkie posłanki i feministki nie stają w mojej obronie, ja je bardzo o to proszę. Sama sobie świetnie daję radę, jak jest taka potrzeba, a za nie kobiety tylko wstydzić się muszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówia Boże broń mnie od fałszywych przyjaciół, z wrogami poradzę sobie sam
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Wychodzi na to, że bardziej dostaje się tu pani Senyszyn zamiast Hollade-owi. To dopiero seksizm!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo i post dotyczył wypowiedzi Pani poseł przy okazji harców Hollanda.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. We Francji to nie nowina, ale zaciekawiły mnie wypowiedzi ludzi spotkanych na ulicy. Nie interesuje mnie prywatne życie prezydenta - mówili, ale ...i tu dopiero następowała, zwykle krytyka jego dokonań w sferze społecznej.
    Czy u nas zapanuje kiedyś moda na takie traktowanie spraw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narobiło się :
      http://wiadomosci.onet.pl/swiat/francois-hollande-rozstal-sie-z-valerie-trierweiler/2ykvt

      Usuń
    2. Też zwróciłem na to uwagę.
      U nas to nie ciekawość a taka chrześcijańska troska o bliźniego.
      Taka troska źle pojęta
      Bo dużo mniej interesuje nas jak ktoś głodzi lub katuje rodzinę.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. A taki ugrzeniony byl jak kandydowal na prezydenta, to spojrzenie ochy i achy Francuzow i nie tylko a okazalo sie, ze .... tez czlowiek.:))
    Wiesz obserwujac to co sie dzieje w polityce krajowej, miedzynarodowej a raczej politykujacych odnosze wrazenie, ze cofamy sie do przedszkola nie obrazajac przedszkolakow bo oni przynajmniej mysla logicznie.
    Chcialoby sie napisac cos innego "czym mysla" ale nie wypada ( i to sie odnosi do plci meskiej jak i zenskiej).
    Pozdrawiam:)

    Co do wypowiedzi polskich politykow, to przepraszam przemilcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisano o nim że jest miękki jak.... tu padło porównanie.
      A to facet z krwi i kości.

      Usuń
  9. Cześć Antoni...ten skuter mi sie podoba, przypomina mi jak jeździłem do dziewczyny Jawką 50. Pozdro, Jerry_54

    OdpowiedzUsuń