31 stycznia 2014

Krowy i inne zjawiska pogodowe

Kto z nas nie widział krowy? Kto nie uczestniczył w rytuale dojenia?
A jeżeli jednak ktoś taki się znajdzie, zalecam, wczasy agroturystyczne.
Dojenie a potem ten kubek ciepłego jeszcze mleka, prosto od krowy. Kto tego nie wspomina mile?
Choćby ja, bo to mleko prosto od krowy nie spodobało się mojemu miejskiemu, dziecięcemu organizmowi i tak szybko jak wpłynęło do środka, zostało z tego środka usunięte długim soczystym rzygiem. Od tamtej pory nie tknąłem już świeżego mleka, ograniczając się do tego  osłabionego w mleczarni. A jak swojskie to tylko na kwaśno.
Nie zmienia to jednak faktu, że od zawsze traktowałem krowy z sympatią. Te przyjacielskie istoty dawały przecież swoje mleko i to z zadziwiającą, codzienną regularnością. A że czasem taka krowa kopnęła dojącego lub wzięła zabłąkanego spacerowicza na róg, to trudno. W końcu ile można wytrzymać bezkarnego ciągnięcia za cycki? Widzieliście jakie krowa ma smutne oczy? Czasem z tego smutku może krowę ponieść.
W polskiej tradycji krowa ma miejsce szczególne. Ileż to razy mówiono – nasza krowa żywicielka.
I byłbym żył w takim uwielbieniu krowiego pyska i wymion, gdyby nie seria artykułów które stawiają te sympatycznie muczące stworzenia w całkiem innym, mrocznym świetle.
Oto dzisiaj czytam na jednym z portali, że pewien niemiecki rolnik w Hesji musiał się wczoraj srodze zdziwić gdy ni z tego, ni z owego wybuchła jego obora.
Jego zdziwienie spotęgowało się jeszcze gdy policja wyjaśniła mu jak to się stało
Według komunikatu niemieckiej policji to gazy emitowane przez stado dziewięćdziesięciu cierpiących na wzdęcia krów doprowadziły do wybuchu. W wyniku eksplozji jedno zwierzę zostało ranne, a uszkodzeniu uległ dach budynku.
W artykule nie dowiedziałem się kto wszedł do obory z otwartym ogniem, bo coś musiało tę eksplozję wzbudzić.
A może tylko zaiskrzyło pomiędzy jakimś bykiem i krową?
Albo skaranie boskie pomiędzy dwoma krowami, co jest teraz takie genderowo modne. Szczęściem jest to, że nikt nie zginął.
No i oczywiście nie dowiedziałem się czym ów pechowy rolnik karmił swoje krowy, że spotkały je takie problemy trawienne. Warto by było tego unikać, albo używać w zależności od potrzeby.
Wcześniej czytałem już gdzieś, że te krowy karmicielki mają być współodpowiedzialne za efekt cieplarniany.
Naukowcy dysponują badaniami z których wynika, że aż 20 proc. metanu emitują zwierzęta hodowlane – krowy, świnie oraz owce.
Do tego wyniku mocno przyczynił się również mój nieżyjący już pies rasy bokser, wyjątkowy amator zbytniego luzowania się po jedzeniu. Jego ulubione do tego celu miejsce znajdowało się w pokoju, pod ławą, w porze największej oglądalności programu telewizyjnego.
O ile jestem w stanie uwierzyć w szkodliwe działanie na atmosferę układu trawiennego krowy, o tyle nijak nie mogę przekonać się do ustaleń naukowców z Chińskiej Akademii Nauk. Twierdza oni, że atmosferę zatruwają nam lasy.
Chińscy uczeni przeanalizowali substancje gazowe, jakie wymieniają z otoczeniem 44 gatunki roślin zasiedlające stepowe tereny Wewnętrznej Mongolii, słabo uprzemysłowionego regionu Chin. Badano 35 gatunków traw i 9 gatunków krzewów. Wyniki tych prac, opublikowane w grudniu 2008 r. podają, że aż 7 z 9 gatunków krzewów produkuje metan, przyczyniając się do narastania efektu cieplarnianego na Ziemi.
Może to więc dobrze, że lasy tropikalne wycinane są w tak szybkim tempie?
Trzeba tylko wcześniej zadać pytanie - kto płacił za te badania?
Wracając zaś do mrocznej natury krów.
Kilka lat temu opinię publiczną obiegła informacja o tym, że krowa zatopiła japoński kuter rybacki i to na pełnym morzu. Spadająca z nieba krowa wywołała w jednostce takie spustoszenie, że załoga nadała natychmiast po tym zdarzeniu sygnał SOS. Wkrótce po ewakuacji załogi kuter osiadł na dnie.
Nie była to jednak żadna odmiana plagi egipskiej, a wyjaśnienie okazało się prozaiczne.
Wojskowy samolot transportowy typu AN-26 przewoził krowę. Nie jest do końca jasne w jaki sposób radzieccy żołnierze weszli w posiadanie owej krowy. Faktem jest, że w trakcie lotu krowa uwolniła się i zaczęła biegać po ładowni powodując niebezpieczne przechyły. Załoga wleciała nad morze aby ustabilizować samolot i spacyfikować krowę. Niestety oszalałe ze strachu zwierzę nie było podatne ani na kij ani na marchewkę. Aby uniknąć katastrofy, dowódca samolotu podjął decyzję o pozbyciu się krowy. Otworzono platformę wyładunkową i krowa spadła w wysokości trzech kilometrów wprost...na japoński kuter rybacki chociaż wokół były tysiące hektarów morskiej wody.
Trzeba niestety zdawać sobie z tego wszystkiego sprawę za każdym razem gdy ciągnie się krowę za wymię w nadziei na mleko, bądź tylko otwiera się karton spokojnie drzemiący w lodówce. Zaręczam, że znajdujące się wewnątrz mleko UHT pochodzi z tego samego źródła, zostało tylko poddane wstępnemu męczeniu.
Krowa żywicielka i równocześnie podstępna trucicielka oraz potencjalna morderczyni.
Co to się na tym świecie porobiło?


17 komentarzy:

  1. Vulpian de Noulancourt31 stycznia, 2014 10:54

    Małżonce Zeusa, Herze poświęcona była jałówka. I pewnie stąd wzięło się określenie "wolooka Hera". Porównanie pięknej boginii do krowy trochę mnie szokowało za młodu, ale z biegiem lat jakoś przestało. Mogę się tylko domyślać, że dla niektórych nacji (Holendrzy, Masajowie) to porównanie dalej jest komplementem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Klik dobry:)
    Wystarczyć może wyładowanie elektrostatyczne do spowodowanie eksplozji gazu.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. żywicielka bo najtańsze źródło białka i obornika
    mleka nie trawię(dosłownie)
    a za to rosołek z wołowiny i krokieciki z tego mięska owszem
    i zawsze się bydlęcia bałam, bo to wielkie, silne i nieobliczalne

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla krów należy mieć szacunek To są nasze żywicielki do dziś brew powszechnemu dziś poglądowi, że mleko pochodzi z lodówki. Kto nie wierzy niech spróbuje przestawić się na dietę "bezkrowią" to zobaczy jak wiele produktów musi eliminować z jadłospisu.
    Niech żyją krowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy muszą żyć bez mleka krowy. Niestety, 70% ludzi dorosłych nie toleruje laktozy.

      Usuń
  5. A ja po przeczytaniu, nie bez uśmiechu :) nadal lubię krowy. To sympatyczne i zazwyczaj miłe zwierzęta ale pewnie ja pamiętam krowy hodowane przez mojego dziadka, spokojne, pięknookie stworzenia. Każda miała imię i reagowała na nie. A mleko, śmietanka i masełko było pierwsza klasa. Szkoda że moje dzieci nie tolerują laktozy...zresztą i Dziadka i gospodarstwa już nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja lubię Pana poczucie humoru. cicha czytaczka eva.

    OdpowiedzUsuń
  7. kurde to czym ten rolnik karmił swoje krowy ? pewnie sama chemią, którą póxniej jemy jako mięso....
    tych pseudo naukowców nie cztram....bo co jeden ma swój osobisty pogląd...np. a to masło było złe a margaryna dobra, teraz na odwyrtkę,
    jeżeli chodzi o lasy to znów jakieś lobby napedza machine.... nasz nie nasz rząd chce sprywatyzowac i sprzedać polskie lasy...CZYLI NASZE... I MOJE I TWOJE..... i jakże złowieszczo brzmi hasło...POLACY BROŃCIE POLSKICH LASÓW PRZED POLSKIM RZĄDEM..... a rząd i tak prawie w nocy przegłosował....:) swoje...:((((
    krowy lubie a mleko z pianka piłam ze smakiem....czekałam z kubkiem obok cioci dojarki i takie cieplutkie piłam ...mniam mniam....
    serdeczności
    http://leptir-visanna6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. No to jak zaiskrzyło między dwiema krowami to zwyczajnie pieron jasny strzelił ;-)
    Niech zatruwają i krowy i lasy i tak sa cudne :-) Tylko coraz mniej i jednego i drugiego :-/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne te historyjki o krowach :) Umiem doić krowy, mama mnie nauczyła, gdy byłam nastolatką.
    Przy dojeniu żadna krowa mnie nie kopnęła, za to chlasnęła kilka razy ogonem po głowie, jak się od much na pastwisku oganiała :))

    OdpowiedzUsuń
  10. I warto dodać, że poczciwa krowa weszła również do polityki dając usprawiedliwienie wielu naszym wybrańcom powtarzającym namiętnie że : Tylko krowa nie zmienia poglądów...

    OdpowiedzUsuń
  11. A jesli o politykę chodzi to warto wspomnieć, że po Fb krąży demotywator na którym dziennikarka pyta starszego pana. A do kogo z polityków ma pan zaufanie? W odpowiedzi pojawia się w chmurce napis: Do tego... Do tego, no....
    - Jak nazywa się maszyna do dojenia krów - pyta pan
    - Dojarka - odpowiada dziennikarka.
    - O, o właśnie, przypominam sobie. Mam zaufanie do Jarka....
    Jak widać krowa to ważna postać

    OdpowiedzUsuń
  12. To jakiś spisek przeciw krasulom? Sprzeciwiam się, krowy są slodkie i kochane i wszystkie powyższe zarzuty sa nieprawdziwe. Widze, ze trza załozyć jakieś stowarzyszenie w obronie krów, zgadzam sie byc prezesem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dojenie jest przereklamowane, podobnie jak mleko... Piwo na żadnym etapie nie tworzy metanu, krowich placków i nie ma rogów...:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Krowę widziałam, nawet wielokrotnie, ale nigdy nie doiłam. Dla mnie mleko jest z kartonu;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć Antoni
    Dzielnie zwarłem zwieracz, nie będę potęgował ocieplenia klimatu. Ale co będzie jak usnę . I jak to potraktuje moja Pani prrrr... prrrr a świat dookoła śpi. A taki Jowisz podobno ma atmosferę z metanu, I metaliczne jądro..... hmmm..... jądro z metalu, a co z ciul.... z penisem... też z metalu..... Melduje się ożrały sobotnio JerryW_54

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznaję, jakby mnie kto ciągnął za cycki, na pewno by mu to nie uszło bezkarnie. A Mućkę Kargulową pamiętasz, jak to wszystkim życie uratowała? A krowy lubię, byle by się nie pchały na grzędę, jak to w pewnym wierszu..." a to krowa, takiej nikt już nie wychowa".
    Hanula

    OdpowiedzUsuń