17 maja 2023

Właściwi ludzie

Ujął mnie ten tekst. Tak bardzo, że zmusił nawet do rozważań  


 
Pięknie, pięknie, aż wacek mięknie jak mówił pewien mój znajomy. Tylko czy aby na pewno?
Klnę. Nie będę ukrywał, że soczysta "panienka", potrafi osłodzić ból porażki, a dodatkowo działa lepiej niż niejeden lek przeciwbólowy. Dodatkowo wiem, że przekleństwo rzucone w próżnię skutecznie mnie odstresuje. Ważne jest to, iż przekleństwa w ustach jednych nie rażą, a nawet co przyznam ze zdziwieniem pasują do emploi danego człowieka, w innych zaś rażą i są mówiąc wprost niewybaczalne. Chciałbym znaleźć się w tej pierwszej grupie, ale życie jak zawsze stawia mnie pewnie gdzieś po środku.

Zawsze jednak kiedy użyję go sobie w celu rozładowania stresu w zbyt bliskiej odległości od małżonki, niezmiennie słyszę - A to słowo to naprawdę było potrzebne?
Idąc drogą rozumowania powyższego cytatu, jeżeli powinienem ważyć słowa wypowiadane w jej obecności  to znaczy, że od ponad czterdziestu lat jestem z niewłaściwą osobą?
Mam z nią dwoje dzieci i parę albumów wspaniałych wspomnień.
Do tej pory jednak tego nie zauważałem, a jeden mem rozjaśnił mi osąd sytuacji?
Z pewnością nie.
To świadczy tylko o tym, że różnimy się nieco, albo nieco bardziej. Przeciwieństwa 
zaś się przyciągają niczym odmienne bieguny magnesu.
Kiedy więc słyszę krytykę mojego zachowania, niezmiennie odpowiadam
- Kocham Cię.
I chociaż słowa te są wyważone, bowiem charakter * podpowiada co innego, nie mam wątpliwości, że są one szczere.


*) Mówi się, że niewysocy ludzie są nerwowi dlatego, że mają serce zbyt blisko dupy.







   

18 komentarzy:

  1. Cześć Antoni. Nie tak dawno w gronie bliższych i dalszych znajomych powiedzialem radośnie: Kurwa, jaki piękny elektryczy rowerek poskładałem żonie. Pewna, zresztą całkiem miła pani zareagowała złośliwie: Bez tego słowa też byłby piękny. Niby tak, ale jak ekspresja i bezpretensjonalność wypowiedzi by na tym straciła.
    Pozdrawiam JerryW_54

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypowiedź bez dodatku straciłaby całą swoją dramaturgię.

      Usuń
  2. ") Mówi się że mali niewysocy ludzie są nerwowi dlatego, że mają serce zbyt blisko dupy." Wrrrrrrrrr....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to wrrr... to potwierdzenie?

      Usuń
    2. No właśnie nie:):):) Jestem niska, ale na pewno nie nerwowa. Zawsze byłam spokojna, a diabli mnie brali naprawdę po wielu prowokacjach.

      Usuń
    3. Może jesteś tym szlachetnym wyjątkiem od reguły? Mnie to powiedzenie pomagało w przełamywaniu lodów, jak również pytanie - co mówi niski mężczyzna do wyższej kobiety w tańcu i w łóżku?. Nawet nie wiesz jak wysocy lubią się śmiać z niskich. W druga stronę to jednak u nich nie działa. Takie mam doświadczenia osobiste

      Usuń
    4. Nawet nie wiesz, jak traktuje się niskie kobiety:):):):) Właśnie dlatego, że jestem niska i byłam dosyć krucha, nie liczono się ze mną- et, taki kurdupel to nie podskoczy.
      Tak, wysocy z racji wzrostu, uważają, że mają jakieś fory i mogą sobie na więcej pozwolić.

      Usuń
  3. Znałem tylko dwie osoby, które potrafiły kląć z takim wdziękiem, że niec a nic to nie raziło. Jedną osobiście - dawny kolega ze studiów. Zawsze witał się radosnym uśmiechem i nieśmiertelnym "No, kurwa, cześć!". Drugą osobą jest Talar - postać z gry o Wiedźminie. Minęło jakieś trzydzieści lat pomiędzy tymi znajomościami, więc takich osób zapewne nie ma za wiele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć Beata Tyszkiewicz klnie jak szewc, a damą jest.

      Usuń
  4. Jestem przekonana, iż w Twoim wykonaniu to słówko ma sympatyczny wydźwięk. Proszę częściej byle nie za często, aż chce się wykrzyknąć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyt częste użycie danego słowa powoduje, że powszednieje, a następnie nudzi. Jak wszystko.

      Usuń
  5. A! To już wszystko wiadomo. Pewnie dlatego jestem flegmatyczno-melancholijna, że jestem wysoka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy sposób jest dobry na wytłumaczenie swoich zachowań.

      Usuń
    2. A nawet temperamentu :-)

      Usuń
  6. Dużo sie czyta tych mądrości, zwłaszcza w XXI wieku ale ja w zasadzie nie zwracam na to uwagi, uchem wlatuje, dupą wylatuje. Ale jak już się uczepi to rzeczywiście potrafi zmusić do rozważań i przemyśleń, wcale niegłupich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz mądrości typu Coelho jest dużo trafnych stwierdzeń. Dają do myślenia.

      Usuń
  7. "Oj maluśki, maluśki, maluśki, jako rękawiczka"...
    https://www.youtube.com/watch?v=ThjN3T_hIrE
    Ja nie przeklinam. ROBIĄ TO ZA MNIE INNI .

    OdpowiedzUsuń